Postup pri uplatnení nároku na poskytnutie záruky:
Pokiaľ Kupujúci zistí vadu výrobku v záručnej dobe, odporúča Predávajúci nasledujúci postup:
V prvom rade informovať o vade Predávajúceho, najlepšie e-mailom alebo telefonicky. Tento krok nie je potrebný, ale v mnohých prípadoch môže pomôcť vyriešiť domnelé vady.
V prípade, že sa závadu nepodarilo vyriešiť krokom 1, odošle Kupujúci na adresu Predávajúceho výrobok na vybavenie reklamácie. Reklamovaný tovar môže byť zaslaný Predávajúcemu prostredníctvom akéhokoľvek verejného prepravcu popr. môže byť odovzdané osobne. Náklady na prepravu k Predávajúcemu hradí vždy Kupujúci.
Predávajúci má právo na preskúmanie reklamovanej vady, najdlhšie však do 15 pracovných dní musí o výsledku preskúmania informovať Kupujúceho.
V prípade, že sa preukáže oprávnenosť reklamovaných vád, potom Kupujúci pri uplatnení záruky má:
Bezplatné, riadne a včasné odstránenie vady, právo na výmenu vadného tovaru alebo vadnej súčasti, ak to nie je vzhľadom na povahu vady neúmerné, a ak nie je takýto postup možný, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny (ak ide o vadu neodstrániteľnú) .
Výmenu vadného tovaru (ak ide o vadu neodstrániteľnú brániacu riadnemu užívaniu tovaru).
Odstúpenie od zmluvy (ak ide o vady odstrániteľné vyskytujúce sa však opakovane a brániace riadnemu užívaniu tovaru).
Vyriešenie reklamácie je Predávajúci povinný vykonať najneskôr do stanovenej doby. Do stanovenej doby sa započítava aj doba nutná na preskúmanie reklamovanej vady a doba prepravy opraveného výrobku späť ku Kupujúcemu. Túto prepravu hradí Predávajúci.
Doba od prevzatia výrobku Predávajúcim až po prevzatí opraveného výrobku Kupujúcim sa nezapočítava do záručnej doby. Záručná doba sa o túto dobu naopak predlžuje.
Predávajúci sa môže písomne dohodnúť s Kupujúcim na primeranom predĺžení doby opravy.
Pokiaľ Predávajúci nezaistí opravu reklamovanej závady do stanovenej doby, ani sa nedohodne s Kupujúcim na predĺžení doby opravy, je povinný odstrániť reklamovanú vadu ako neodstrániteľnú.
V prípade, že sa preukáže neoprávnenosť reklamovaných vád, je Predávajúci oprávnený požadovať od Kupujúceho náhradu nutných nákladov na preskúmanie. Kupujúci sa s Predávajúcim môže dohodnúť na oprave vady výrobku podľa štandardných podmienok servisu.
Predávajúci je povinný Kupujúcemu vydať písomné potvrdenie o tom, kedy Kupujúci právo uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie Kupujúci požaduje; a ďalej potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.
Zodpovednosť za škody spôsobené chybným výrobkom
- Posudzovanie zodpovednosti za škody spôsobené chybným výrobkom sa riadi zákonom č. 59/1998 Zb. v aktuálnom znení.
- Predávajúci je poistený proti priamym škodám na majetku alebo na zdraví, ktoré by mohol spôsobiť chybný výrobok dodaný Kupujúcemu.
- Predávajúci neručí za straty zisku (priame ani nepriame) spôsobené chybným výrobkom dodaným Kupujúcemu.
- Predávajúci neručí za škody spôsobené výrobkom, ktorých pôvod nie je v prevádzkovaní výrobku, príp. za škody spôsobené konaním Kupujúcim, ktoré je v rozpore s návodom na použitie alebo účelom daného výrobku.
- Predávajúci neručí za škody spôsobené softvérom.
- Predávajúci neručí za stratu dát spôsobenú chybným výrobkom počas svojej životnosti ani počas opráv výrobku u Predávajúceho. Predávajúci dôrazne odporúča Kupujúcemu pravidelné zálohovanie dát aj všetkých nastavení výrobku, najmä pred odovzdaním výrobku do opravy.