Vymedzenie pojmov
- Kupujúcim je spotrebiteľ alebo podnikateľ.
- Kupujúcim spotrebiteľom v zmysle § 2 ods. 1 písm. a) zákona č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa, alebo len spotrebiteľom je človek, ktorý na rozdiel od Predávajúceho pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti, ani v rámci samostatného výkonu svojho povolania.
- Kupujúci , ktorý nie je spotrebiteľ , je podnikateľ . Za podnikateľa sa považuje aj každá osoba, ktorá uzatvára zmluvy súvisiace s vlastnou obchodnou, výrobnou alebo obdobnou činnosťou či pri samostatnom výkone svojho povolania, prípadne osoba, ktorá koná v mene alebo na účet podnikateľa. Ak uvedie Kupujúci v objednávke svoje identifikačné číslo, potom berie na vedomie, že pre neho platia pravidlá uvedené vo VOP.
I. Všeobecné ustanovenia
Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú vzťahy pri objednávaní, dodávkach a platbách tovaru a služieb medzi spoločnosťou Blue Panther sro, prevádzkovateľom e-shopu kyoritsu.cz (ďalej len Predávajúci) a zákazníkmi (ďalej len Kupujúcimi) a sú záväzné pre všetok obchodný styk, pokiaľ dvojstranné zmluvné vzťahy tieto podmienky neupravujú inak.
Obchodný styk medzi Predávajúcim a Kupujúcim sa riadi:
- V prípade Kupujúceho podnikateľa : príslušnými ustanoveniami zákona 90/2012 Zb., Zákon o korporáciách a 89/2012 Zb., Občiansky zákonník v platnom znení v prípade styku medzi Predávajúcim a inou právnickou alebo fyzickou osobou, konajúci v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci samostatného výkonu povolania.
- V prípade Kupujúceho spotrebiteľa – príslušným ustanoveniami zákona č. 89/2012 Zb., Občianskeho zákonníka a zákona č. 634/1992 Zb., o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.
II. Objednanie tovaru a uzavretie zmluvy
Podmienkou platnej elektronickej objednávky je vyplnenie všetkých predpísaných údajov a náležitostí uvedených v objednávkovom formulári.Predtým, než Kupujúci definitívne potvrdí objednávku, bude mať právo celú objednávku a zadané údaje skontrolovať.Ak bude mať záujem niektorú položku zmeniť, je možné to urobiť pomocou tlačidla Späť, ktorým sa Kupujúci vráti do predošlých krokov. Pokiaľ s podobou objednávky Kupujúci súhlasí, tlačidlom [ Odoslať objednávku ] bude objednávka s konečnou platnosťou odoslaná do spracovania Predávajúcemu. Toto odoslanie je záväzné.Na e-mailovú adresu Kupujúceho, uvedenú v objednávke, bude zaslaný e-mail s akceptáciou objednávky.Podaním objednávky Kupujúci akceptuje tieto obchodné podmienky Predávajúceho a ďalej výšku ceny za objednaný tovar vrátane prípadných expedičných a dopravných nákladov platných v dobe učinenia a odoslania objednávky. Akonáhle Kupujúci obdrží od Predávajúceho potvrdzujúci e-mail, je ponuka Predávajúceho k objednanému tovaru vrátane ceny uvedenej v objednávke záväzná až do doby dodania tovaru Kupujúcemu, ak nestanoví niektoré ustanovenia týchto obchodných podmienok v zvláštnom prípade inak.Objednávka je návrhom kúpnej zmluvy, kedy samotná kúpna zmluva je uzatvorená doručením potvrdzujúceho e-mailu zo strany Predávajúceho Kupujúcemu. Predávajúci je povinný toto potvrdenie odoslať Kupujúcemu bezodkladne po obdržaní objednávky. Od tohto momentu vznikajú medzi Kupujúcim a Predávajúcim vzájomné práva a povinnosti, ktoré sú vymedzené kúpnou zmluvou a týmito obchodnými podmienkami, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Pre prípad osobného odberu tovaru sa dojednáva, že Predávajúci bude pre Kupujúceho rezervovať tovar v príslušnom kamennom obchode po dobu 10 pracovných dní od odoslania potvrdzujúceho e-mailu Kupujúcemu. Po márnom uplynutí tejto lehoty stráca uzavretá kúpna zmluva platnosť a obe strany jej nie sú naďalej viazané. Na túto skutočnosť bude Kupujúci v emaile potvrdzujúcom prijatie jeho objednávky Predávajúcim upozornený. Predávajúci si tiež vyhradzuje právo zrušenia objednávky v prípade úplne zjavnej tlačovej chyby týkajúcej sa ceny alebo popisov výrobku v katalógu tovaru.Zmluva je uzatváraná v slovenskom jazyku. Uzavretá kúpna zmluva je Predávajúcim archivovaná za účelom jej úspešného splnenia po dobu 3 rokov a nie je prístupná tretím nezúčastneným stranám.Prijatá objednávka od Kupujúceho prostredníctvom internetového obchodu kyoritsu.cz má platnosť kúpnej zmluvy podľa platného zákona a obsahuje tieto náležitosti:- typ požadovaného tovaru
- objednávacie číslo požadovaného tovaru – objednávky bez uvedeného objednávacieho čísla alebo typu tovaru nebude možné vybaviť
- objednávané množstvo
- fakturačnú adresu Kupujúceho
- požadované miesto dodania
- spôsob dopravy a platby
- údaje umožňujúce riadne vystavenie daňového dokladu podľa zákona 588/1992 Zb. o dani z pridanej hodnoty
Predávajúci potvrdí objednávku Kupujúcemu písomne automaticky generovaným e-mailom. V prípade, že tovar nie je možné dodať v termíne alebo sa vyskytnú iné okolnosti ovplyvňujúce vybavenie objednávky, bude Kupujúci kontaktovaný telefonicky alebo e-mailom.
Predávajúci potvrdí objednávku Kupujúcemu písomne automaticky generovaným e-mailom. V prípade, že tovar nie je možné dodať v termíne alebo sa vyskytnú iné okolnosti ovplyvňujúce vybavenie objednávky, bude Kupujúci kontaktovaný telefonicky alebo e-mailom.
III. Ceny
Ceny sú účtované podľa platného cenníka Predávajúceho. Pokiaľ dôjde počas doby vybavenia objednávky k zmene cien, sú zákazníkovi vždy účtované ceny tovaru platné v deň objednania uvedené na objednávke.
Ceny výrobkov dodávaných Predávajúcim vychádzajú z úžitkových vlastností výrobkov, prevádzkových nákladov výrobcu a Predávajúceho, kurzu CZK, platných cenových, daňových a colných predpisov. V cenách tovaru je zahrnuté:- východiskové overenie a kontrola výrobku u výrobcu
- kompletné príslušenstvo špecifikované ako súčasť dodávky v užívateľskej príručke
V cenách nie je zahrnuté:- balné a prepravné vrátane poistného
- kalibračný protokol s nameranými hodnotami od výrobcu (pokiaľ nie je uvedené u daného prístroja inak
- kalibrácia prístroja od českého kalibračného laboratória
Ceny poskytovaných služieb sú kalkulované individuálne.Všetky ceny sú uvádzané si bez DPH. Platnosť cien a ich zmeny:Predávajúci si vyhradzuje právo meniť ceny v priebehu kalendárneho roka bez predchádzajúceho upozornenia z dôvodu:- zmeny kurzu CZK
- zmien cien výrobkov
- zmien platných colných a daňových predpisov,
- príp. zmien ďalších objektívnych podmienok
Ceny výrobkov dodávaných Predávajúcim vychádzajú z úžitkových vlastností výrobkov, prevádzkových nákladov výrobcu a Predávajúceho, kurzu CZK, platných cenových, daňových a colných predpisov.
IV. Možné spôsoby úhrad tovaru
- dobierkou spoločností GLS alebo Českou poštou
- prevodom z účtu na účet na základe zálohovej faktúry
- ePlatform
- v hotovosti na prevádzke
Bližšie špecifikácie platieb sú popísané v záložke Dodacie a platobné podmienky.
Bližšie špecifikácie platieb sú popísané v záložke Dodacie a platobné podmienky.
V. Preprava a dodanie tovaru
Spôsoby dopravy a dodania tovaru sú špecifikované v záložke Dodacie a platobné podmienky.
VI. Technická špecifikácia
Na e-shope www.kyoritsu.cz sú uvedené hlavné funkčné vlastnosti dodávaných prístrojov. Nie sú uvedené podrobné špecifikácie. Pokiaľ budete mať pocit, že niektorý parameter nie je jasne a jednoznačne uvedený, prosíme Vás o návštevu webovej stránky www.blue-panther.sk, kde nájdete úplné technické špecifikácie, alebo kontaktujte náš technický personál na kontaktných telefónnych číslach uvedených v záložke KONTAKT. Platná detailná technická špecifikácia je vždy uvedená v užívateľskej príručke dodávanej s výrobkom. Užívateľská príručka je dodávaná v českom alebo anglickom jazyku – podľa typu prístroja a je dodávaná v papierovej, či elektronickej podobe, alebo je na stiahnutie na webových stránkach výrobcu, prípadne predajcu. Uisťujeme všetkých zákazníkov, že všetky prístroje uvedené v tomto katalógu spĺňajú požiadavky platných slovenských zákonov a noriem, ktoré sa vzťahujú na ich dovoz, predaj aj použitie. Ku všetkým výrobkom bolo vydané „Prehlásenie o zhode“, alebo CE certifikát v zmysle zákona č. 22/1997 Zb. v platnom znení.
VII. Odstúpenie od zmluvy
Odstúpenie od zmluvy Kupujúcim spotrebiteľom:Pri zmluvách uzavretých dištančným spôsobom (na diaľku) môže Kupujúci spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru alebo poslednej časti dodávky, a to bez ohľadu na spôsob prevzatia tovaru či vykonania platby. Uvedená lehota je určená na to, aby sa Kupujúci spotrebiteľ v primeranom rozsahu oboznámil s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru. Kupujúci spotrebiteľ je oprávnený od zmluvy odstúpiť aj kedykoľvek pred dodaním tovaru.Odstúpenie od zmluvy Kupujúci spotrebiteľ Predávajúcemu zašle alebo odovzdá v 14 dennej lehote. Kupujúci spotrebiteľ nemusí uvádzať dôvod, pre ktorý od zmluvy odstupuje. Pre uľahčenie komunikácie je vhodné v odstúpení uviesť dátum nákupu alebo číslo zmluvy/predajného dokladu, bankové spojenie a zvolený spôsob vrátenia tovaru. Najneskôr do 14 dní od odstúpenia od zmluvy je Kupujúci spotrebiteľ povinný Predávajúcemu zaslať alebo odovzdať zakúpený tovar. Tovar musí byť vrátený Predávajúcemu (nie na dobierku) kompletný, v pôvodnom obale, nesmie javiť známky opotrebenia či poškodenia. Náklady vrátenia tovaru znáša Kupujúci spotrebiteľ.Ak je vrátený tovar poškodený porušením povinností Kupujúceho, je Predávajúci oprávnený voči Kupujúcemu uplatniť nárok na náhradu zníženia hodnoty tovaru a odpočítať ho od vrátenej čiastky. Odstúpenie od zmluvy Kupujúcim podnikateľom:Pri odstúpení od zmluvy Kupujúcim podnikateľom pred dodaním tovaru bude účtovaná zmluvná pokuta vo výške 20% z ceny objednaného tovaru.Pri odstúpení od zmluvy Kupujúcim podnikateľom po dodaní tovaru je Kupujúci podnikateľ povinný uhradiť storno poplatok. Konkrétnu výšku storno poplatku, ktorá môže byť až do výšky 75 % z kúpnej ceny vráteného tovaru, stanoví Predávajúci s ohľadom na typ výrobku. Tovar musí vrátený Predávajúcemu (nie na dobierku) kompletný, av pôvodnom obale, nesmie javiť známky opotrebenia či poškodenia. Náklady na vrátenie tovaru znáša Kupujúci. Kupujúci podnikateľ berie na vedomie, že podľa ustanovenia § 1837 Občianskeho zákonníka nemožno odstúpiť od zmluvy, pokiaľ tovar bol upravený podľa priania Kupujúceho.
Kupujúci podnikateľ berie na vedomie, že podľa ustanovenia § 1837 Občianskeho zákonníka nemožno odstúpiť od zmluvy, pokiaľ tovar bol upravený podľa priania Kupujúceho.
VIII. Práva z chybného plnenia a záruka
Kupujúci je pred prvým použitím povinný preštudovať návod na použitie či návod na obsluhu a prípadné záručné podmienky a následne sa týmito informáciami dôsledne riadiť, v opačnom prípade sa vystavuje nebezpečenstvu, že svojím nesprávnym používaním vec poškodí a nebude môcť vzniknutú vadu uplatniť v rámci svojho práva plynúceho zo zodpovednosti Predávajúceho za vady. Záručná doba u výrobkov je špecifikovaná výrobcom a je uvedená na dodacom liste a upresnená v užívateľskej príručke. Záručná doba pri službách je stanovená nasledovne: - Servis – 6 mesiacov
- Inštalácia – 6 mesiacov
- Kalibrácia – 0 mesiacov
Na samostatne predávaný/dodávaný softvér sa záruka nevzťahuje.Záručná doba začína dňom dodania výrobku/služby/softvéru Kupujúcemu, popr. odovzdaním výrobku verejnému dopravcovi. Záručná doba sa predlžuje o dobu, ktorú prípadne výrobok strávil v záručnej oprave (doba od prevzatia výrobku do záručnej opravy do dátumu odovzdania opraveného výrobku Kupujúcemu, príp. odovzdanie dopravcovi). Pokiaľ Kupujúci v záručnej dobe zistí, že výrobok nespĺňa technické parametre uvedené v technickej špecifikácii výrobcu, informuje o tomto bez meškania Predávajúceho a ten začne reklamačné konanie.Pri tomto konaní Predávajúci posúdi, či sú splnené podmienky záruky. Na to slúži dodací/záručný list potvrdený Kupujúcim, prípadne doklad o zakúpení – faktúra/ daňový doklad. Po posúdení, že zmena vlastností nastala v záručnej dobe Predávajúci vo svojom vlastnom servisnom laboratóriu alebo v spolupráci s výrobcom (podľa typu výrobku) posúdi príčinu zmeny vlastností a tým aj oprávnenosť reklamácie. Pokiaľ príčinou zmeny vlastností je niektorá z akceptovateľných príčin, Predávajúci výrobok opraví vo svojom laboratóriu alebo u výrobcu tak, aby opätovne spĺňal garantované technické parametre alebo výrobok vymení za výrobok nový.Obsah poskytovanej záruky, tj rozsah, podmienky, doba platnosti a spôsob, akým je možné uplatniť nároky z nej plynúce sú uvedené v týchto záručných podmienkach a môžu byť upresnené v konkrétnych návodoch na použitie. Rozsah záruky:Zjavné chyby, za ktoré sa považuje predovšetkým:- nezhoda medzi deklarovaným a skutočne dodaným množstvom objednaných výrobkov
- nezhoda deklarovaného príslušenstva so skutočne dodaným príslušenstvom výrobkov
- vonkajšie viditeľné poškodenie výrobku alebo jeho príslušenstva
Tieto vady je Kupujúci povinný uplatniť bez zbytočného odkladu po prevzatí tovaru, najneskôr však do 3 pracovných dní od prevzatia tovaru. Skryté vady sú vady jednej alebo viacerých funkcií výrobkov spôsobené systémovou, alebo náhodnou výrobnou chybou. Tieto vady je Kupujúci povinný uplatniť bez zbytočného odkladu. Záruka sa nevzťahuje na:- opotrebenie veci spôsobené jej obvyklým užívaním
- závady spôsobené nesprávnym používaním, pozmenením, neautorizovaným zásahom Kupujúceho do výrobku, nedodržiavaním zásad údržby poprípade poškodením (úmyselným alebo neúmyselným)
- závady spôsobené používaním výrobku v iných podmienkach než je stanovené v návode alebo katalógu
- porušené ochrannou pečaťou alebo nálepiek, ak sú také na výrobku
- závady spôsobené manipuláciou, príp. skladovaním, ktoré nezodpovedajú pokynom v návode alebo katalógu
- poistky a batérie na jedno použitie
- vady, s ktorými bol Kupujúci oboznámený a na ktoré bola Kupujúcemu poskytnutá zľava
- vady spôsobené vyššou mocou, ktorú Predávajúci nemohol ovplyvniť (blesk, neprimerané kolísanie napätia siete, atp.)
- ďalšie špecifické prípady stanovené v užívateľskej príručke konkrétneho prístroja
Za vadu nie je považovaná nefunkčnosť výrobku v špecifickom – neštandardnom využití, pokiaľ tieto aplikácie neboli vopred odsúhlasené Predávajúcim a písomne potvrdené pri potvrdení objednávky. Postup pri uplatnení nároku na poskytnutie záruky:Pokiaľ Kupujúci zistí vadu výrobku v záručnej dobe, odporúča Predávajúci nasledujúci postup:- V prvom rade informovať o vade Predávajúceho, najlepšie e-mailom alebo telefonicky. Tento krok nie je potrebný, ale v mnohých prípadoch môže pomôcť vyriešiť domnelé vady.
- V prípade, že sa závadu nepodarilo vyriešiť krokom 1, odošle Kupujúci na adresu Predávajúceho výrobok na vybavenie reklamácie. Reklamovaný tovar môže byť zaslaný Predávajúcemu prostredníctvom akéhokoľvek verejného prepravcu popr. môže byť odovzdané osobne. Náklady na prepravu k Predávajúcemu hradí vždy Kupujúci.
- Predávajúci má právo na preskúmanie reklamovanej vady, najdlhšie však do 15 pracovných dní musí o výsledku preskúmania informovať Kupujúceho.
- V prípade, že sa preukáže oprávnenosť reklamovaných vád, potom Kupujúci pri uplatnení záruky má:
- bezplatné, riadne a včasné odstránenie vady, právo na výmenu vadného tovaru alebo vadnej súčasti, ak to nie je vzhľadom na povahu vady neúmerné, a ak nie je takýto postup možný, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny (ak ide o vadu neodstrániteľnú) .
- výmenu vadného tovaru (ak ide o vadu neodstrániteľnú brániacu riadnemu užívaniu tovaru)
- odstúpenie od zmluvy (ak ide o vady odstrániteľné vyskytujúce sa však opakovane a brániace riadnemu užívaniu tovaru)
- Vyriešenie reklamácie je Predávajúci povinný vykonať najneskôr do stanovenej doby. Do stanovenej doby sa započítava aj doba nutná na preskúmanie reklamovanej vady a doba prepravy opraveného výrobku späť ku Kupujúcemu. Túto prepravu hradí Predávajúci.
- Doba od prevzatia výrobku Predávajúcim až po prevzatí opraveného výrobku Kupujúcim sa nezapočítava do záručnej doby. Záručná doba sa o túto dobu naopak predlžuje.
- Predávajúci sa môže písomne dohodnúť s Kupujúcim na primeranom predĺžení doby opravy.
- Pokiaľ Predávajúci nezaistí opravu reklamovanej závady do stanovenej doby, ani sa nedohodne s Kupujúcim na predĺžení doby opravy, je povinný odstrániť reklamovanú vadu ako neodstrániteľnú.
- V prípade, že sa preukáže neoprávnenosť reklamovaných vád, je Predávajúci oprávnený požadovať od Kupujúceho náhradu nutných nákladov na preskúmanie. Kupujúci sa s Predávajúcim môže dohodnúť na oprave vady výrobku podľa štandardných podmienok servisu.
- Predávajúci je povinný Kupujúcemu vydať písomné potvrdenie o tom, kedy Kupujúci právo uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie Kupujúci požaduje; a ďalej potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.
- bezplatné, riadne a včasné odstránenie vady, právo na výmenu vadného tovaru alebo vadnej súčasti, ak to nie je vzhľadom na povahu vady neúmerné, a ak nie je takýto postup možný, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny (ak ide o vadu neodstrániteľnú) .
- výmenu vadného tovaru (ak ide o vadu neodstrániteľnú brániacu riadnemu užívaniu tovaru)
- odstúpenie od zmluvy (ak ide o vady odstrániteľné vyskytujúce sa však opakovane a brániace riadnemu užívaniu tovaru)